اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بسته ورزشی| از مقام اول پرتابگراستان در مسابقات آسیای میانه تا پیروزی تیم هندبال استان در کشور

این گزارش حاکی از مهم‌ترین اخبار ورزشی چهارمحال و بختیاری است که کسب مقام اول پرتابگر استان در مسابقات آسیای میانه و پیروزی تیم هندبال جوانان استان از مهم‌ترین آن‌هاست.

بسته ورزشی| از مقام اول پرتابگراستان در مسابقات آسیای میانه تا  پیروزی تیم هندبال استان در کشور

  به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد طی 72 ساعت گذشته  رویدادهایی در ورزش استان اتفاق افتاده است که با هم مرور می‌کنیم.

غوغای پرتابگر چهارمحال و بختیاری در رقابت های قهرمانی آسیای میانه

صادق صمیمی، پرتابگر جوان استان فاتح سکوی اول مسابقات قهرمانی آسیای میانه شد در روز پایانی مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیای میانه و در ماده پرتاب دیسک، در رده سنی جوانان صادق صمیمی عنوان برتر را از آن خود کرد.

صادق صمیمی ضمن آسیب دیدگی در پرتاب چهارم برای شکستن رکورد ملی جوانان ایران خیز برداشت و با نمایشی دیدنی از اقتدار پرتاب دیسک ایران در ورزشگاه پاختاکور تاشکند، بهت همگان را برانگیخت و با رکورد 61.49 متر به عنوان نخست دست یافت.

این پرتاب مجدد از سوی صمیمی به سرداور برای اندازه گیری با متر ساده درخواست شد و رکورد 64.23 متر را اعلام کردند اما برابر با تصمیمات سرداور و عدم تسلط داور اپراتور اندازه گیری الکترونیک، محل اصابت دیسک مورد قبول واقع نشد و در پایان نیز همان رکورد 61.49 متر برای پرتابگر شایسته هم استانی منظور شد تا فقط به مدال طلا بسنده کند.

گفتنی است صادق صمیمی تمرینات خود را زیر نظر داریوش صمیمی، مربی ارزنده استان و تیم ملی سپری می کند.

حضور ورزشکار استان در مرحله نهایی مسابقات کشوری مهارت های فردی

امین قدمی ورزشکار هم استانی به همراه نادر طاهری به عنوان مربی و سرپرست در مرحله نهایی مسابقات مهارت‌های فردی در رده سنی جوانان با عنوان "جام شهدای آتش‌نشان" حاضر شدند.

این مسابقات در رشته مهارت‌های فردی (چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل بازی) در ۳ وزن ۶۵ کیلوگرم، ۸۰  تا ۶۵ کیلوگرم و ۸۰+ کیلوگرم و مطابق با آئین نامه و مقررات مرحله مقدماتی برگزار و هر ورزشکار فقط  حق شرکت در همان وزن و رشته‌هایی را که در دوره مقدماتی در آن مسابقات شرکت کرده بود داشت.

مسابقات با توجه به شیوع ویروس کرونا بدون حضور تماشاگر در روزهای 8 و 9 مهرماه به میزبانی استان البرز برگزار شد.

لازم به ذکر است پیش از این، جلسه بازبینی و داوری ۲۴۵ فیلم ارسالی رقابت‌های مهارت‌های فردی قهرمانی کشور در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از ۲۲ استان کشور با حضور داوران و عوامل فنی جهت حضور در مرحله نهایی این مسابقات برگزار گردیده است.

پیروزی نماینده هندبال استان در مسابقات جوانان کشور

تیم هندبال اندیشه شهرکرد توانست در دو بازی نخست خود در  رقابت‌های جوانان باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی پیروز میدان باشد.

مسابقات جوانان باشگاه های هندبال کشور و انتخابی تیم ملی از تاریخ 5 مهر ماه به میزبانی یاسوج  آغاز و هم اکنون درحال برگزاریست .

تیم هندبال اندیشه شهرکرد در نخستین دیدار خود، تیم قدرتمند مس کرمان را با نتیجه ۲۹ بر۲۷ شکست داد و توانست در دومین دیدار خود با تیم شیراز 25 به 24 پیروز میدان باشد.
لازم به ذکر است، شهروز صفرپور به عنوان سرمربی، میلاد ترکی به عنوان مربی وامید درخشان به عنوان سرپرست، هدایت تیم اندیشه شهرکرد را برعهده خواهند داشت.
گفتنی است این رقابت ها تا 12 مهرماه ادامه خواهند داشت.

گردهمایی ناظران و داوران هندبال چهارمحال و بختیاری برگزارشد

روز گذشته اولین گردهمایی ناظران و داوران هندبال در سال جاری  با حضور 12 داور و ناظر هندبال هم استانی در سالن اجتماعات و سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

در پایان این گردهمایی از داوران آزمون تئوری قوانین داوری، تست آمادگی جسمانی شاتل ران،اندازه گیری BMI بعمل آمد و قوانین ومقررات هندبال موردبحث وبررسی قرارگرفت.

لازم به ذکر است، سمینار ناظرین و داوران هندبال با حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور همه ساله برای آمادگی و بروز بودن داوران توسط  فدراسیون و به صورت متمرکز برگزار می‌شود که پس از شیوع بیماری کرونا این برنامه توسط هیات‌های استانی و به صورت مجزا برگزار می گردد.

داور چهارمحال و بختیاری  مسابقات اسکیت کشور را سوت زد

با دعوت فدراسیون اسکیت کشور، سید بهروز افضلی بروجنی به عنوان " سرداور مسابقات" در مسابقات لیگ فری استایل (اسپید اسلالوم) به قضاوت می پردازد.

این رقابت ها روز جمعه ۹ مهرماه ۱۴۰۰ در اراک برگزار شد.

گفتنی است، سید بهروز افضلی سابقه ۳ سرداوری در مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ های فری استایل را در کارنامه خود دارد.

آغاز رقابت های چهارجانبه والیبال در شهرکرد
 
مسابقات چهارجانبه والیبال به میزبانی آکادمی جهانبین در شهرکرد برگزار شد این مسابقات به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور تیم‌های آریامن نجف آباد، امین بخش باغبهادران، سپاهان زنده رود اصفهان و جهانبین شهرکرد در 3 رده سنی آتیه سازان، نوجوانان و جوانان به مدت دو روز در سالن ورزشی ایثار شهرکرد برگزار شد.

لازم به ذکر است این رقابت ها بدون حضور تماشاچی و با اخذ مجوز ازستاد کرونا استان برگزار می شود.

محسن رحمتی رئیس هیات‌نجات غریق و غواصی چهارمحال و بختیاری شد

مجمع انتخابات رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان  از انتخاب محسن‌ رحمتی با کسب ۸ رای از ۱۵ عضو مجمع، ریاست چهارساله این هیات‌ خبر داد.

رحمتی در این جلسه شعار خود برای ۴ سال پیش رو را "پاک‌ دستی، همدلی و نگاه نو" عنوان کرد.

انتهای پیام/68032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول